Indhold​

​IMAGO-parterapi er på vej til videnskabeligt gennembrud

Når man som par søger hjælp til sit forhold, er man ofte meget sårbar. Beslutningen om parterapi, har måske været på vej længe. Måske er det kun den ene der vil og den anden modstræbende. Nogle tænker måske også, at når man ikke selv kan løse det, er det nok fordi man som udgangspunkt har valgt forkert, er vokset fra hinanden eller at det bare ikke skal være det forhold. Men langt de fleste starter deres forhold op med en drøm - en fælles drøm. og drømmen var der først. Så hvad er der mon sket undervejs? Et brud er sjældent lykkeligt selvom det kan føles som en lettelse. Langt de fleste brud også præget af megen smerte og stor sorg. Det fortæller også noget om at opgive noget man egentlig gerne ville.

IMAGO-parterapi virker hvis det læres og bruges. Vores hjerne er elastisk og istand til at lære nyt. Hjernen er også en gennemarbejdet størrelse, og mange af de mønstre den har lært, vil tage tid at ændre, men mange vil allerede efter første Imago-session mærke en anden måde at mødes i parforholdet på. Måske på den måde som har været savnet.