​IMAGO-parterapi er på vej til videnskabeligt gennembrud

Når man som par søger hjælp til sit forhold, er man ofte meget sårbar. Beslutningen om parterapi, har måske været på vej længe. Måske er det kun den ene der vil og den anden modstræbende. Nogle tænker måske også, at når man ikke selv kan løse det, er det nok fordi man som udgangspunkt har valgt forkert, er vokset fra hinanden eller at det bare ikke skal være det forhold.

Men langt de fleste starter deres forhold op med en drøm - en fælles drøm, og drømmen var der først. Så hvad er der mon sket undervejs? Et brud er sjældent lykkeligt selvom det kan føles som en lettelse. Langt de fleste brud også præget af megen smerte og stor sorg. Det fortæller også noget om at opgive noget man egentlig gerne ville.

IMAGO-parterapi virker hvis det læres og bruges.

Vores hjerne er elastisk og istand til at lære nyt. Hjernen er også en gennemarbejdet størrelse, og mange af de mønstre den har lært, vil tage tid at ændre, men mange vil allerede efter første Imago-session mærke en anden måde at mødes i parforholdet på. Måske på den måde som har været savnet.​

God information

Vi afholder generalforsamling næste gang den 20 marts 2020.

Der bliver mange spændende, nye ting at høre om, så sæt allerede nu dagen af til at mødes med dine kollegaer og din forening.

Vi håber at se så mange af jer som muligt. Der vil være kaffe og frugt og en let frokost.

Så har vi her i 2019 givet Kollegial Supervision et løft. Klik ind på medlems-området og læs mere.

De første datoer er:

3.   september 2019

12. november  2019

3.   marts          2020

Læs mere herom inde på medlemsområdet.​

På glædeligt gensyn.​

Bliv medlem af Imago-foreningen

Imago-foreningen i Danmark danner fællesskab for uddannede Imago-parterapeuter og Imago-facilitatorer, samt parterapeuter under uddannelse inden for området.

Foreningens formål, vedtægter og procedure for indmeldelse finder du mere om under IMAGO-foreningen for medlemmer eller ved at søge om optagelse som medlem.​

Imago-parterapi kan genskabe den gode kontakt. Tag kontakt til et af vores mange professionelle medlemmer i nærheden af jer.​​

Imagouddannelsen til Parterapeut

​Har du i forvejen en baggrund som psykolog, psykoterapeut eller tilsvarende uddannelser, og ønsker du at videre udvikle dine kompetencer?

Bliv certificeret som imago parterapeut og bliv en del af et voksende lokalt og globalt terapeutisk fællesskab​

Hvorfor vælge Imago

Fandt du ikke det du søgte?